E la modă să fii... Eco!

duminică, 28 martie 2010

Dincolo de infantilismul acestei sintagme cu care toţi am înnebunit sau suntem împinşi spre nebunie, intoxicaţi mediatic zilnic la TV şi nu numai, este o realitate pe care nu o putem ignora! Sigur, acest lucru este discutabil, iar a-l ignora sau a face ceva este numai o chestiune de alegere!
Că România este o ţară de gunoaie, la figurat şi mai ales la propriu este incontestabil! Este evident în fiecare zi, iar noi cei care trăim în această ţară magnifică ştim cel mai bine! Nu insist, nu dezvolt tocmai din cauza evidenţei afirmaţiilor mele, pe care Dumnezeu însuşi şi în egală măsură românii ştiu că nu mai e nevoie să le probăm!
Dar dincolo de toate acestea rămâne totuşi întrebarea: "Ce putem face?" Fireşte răspunsurile pot fi infinite! De la cele pline de seva gândirii deontologice până la cele stupide şi copilăreşti!
Ca şi acţiunea pe care a întreprins-o şcoala unde... funcţionez eu! Aceea de a transmite un mesaj de bun simţ, că asta am văzut şi am înţeles eu, comunităţii în care noi toţi trăim, şi anume "NESIMŢIŢILOR, NU MAI ARUNCAŢI GUNOAIELE LA ÎNTÂMPLARE!"
Dincolo de efectele firave, aproape inexistente ale acestei acţiuni atât de bombastic numită de "ecologizare", dincolo de faptul că probabil peste ceva timp gunoaiele vor apărea din nou acolo, sau unele noi le vor lua locul celor pe care elevii de la şcoală le-au adunat, dincolo de formalismul pe care toată lumea în condamnă, dar nimeni nu face nimic, dincolo de o zi nu pierdută, ci aş spune eu... consumată, dincolo de interacţiunea mai liberală dintre elevi şi profesori, dincolo de fotografiile pe care le-am făcut ca şi cum am fi fost la Piramide sau la Taj Mahal, rămâne un lucru cert, care valorează cât toate celelelalte la un loc: acela că printre cei care au participat la colectarea gunoaielor şi printre cei care au observat că un grup mare de elevi le colectează gunoaiele pe care ei le-au deversat cu o neruşinare sfidătoare se află unul sau mai mulţi care ÎNŢELEG că acest lucru nu se poate prelungi la nesfârşit şi acest unul sau mai mulţi vor deveni purtători de cuvânt ai mesajului pe care noi l-am lansat pentru a doua oară comunităţii, acela că nu este deloc în regulă să fii... nesimţit! Acela că înainte de te plânge de ţara în care trăieşti, străduieşte-te tu să o faci mai bună şi ceilalţi te vor urma!

1 comentarii:

Daiana V. spunea...

Buna seara Domn` Profesor!Imi puteti trimite si mie pozele de sambata prin e-mail?Va rog:D! e-mailul meu: dayenutzayo_daiana@yahoo.com

duminică, 28 martie 2010 la 19:19:00 EEST