Tradiţii roşii... de import! Episodul 2!

marți, 9 februarie 2010

În urma discuţiilor avute cu mai mulţi amici despre subiectul în cauză, care m-a şi determinat să scriu despre modul în care receptez această tradiţie, am concluzionat că nu sunt singurul care crede la fel! Am avut, astfel, confirmarea faptului că nu sunt singurul care vede lucrurile în aceeaşi manieră! Şi ca povestea să fie completă, iată că punctul meu de vedere este susţinut - fără a avea vreo legătură sau ceva în comun cu persoana mea - şi de către trupa 'Ţapinarii', despre care, sincer, ştiam destul de puţin înainte să aud numele lor! Şi cum un lucru duce la altul, sărind de un site pe altul, am dat şi eu de ei (http://www.tapinarii.ro) şi am aflat despre campania pe care Ţapinarii o organizează în fiecare an, ca reacţie adversă la tot acest kitsch... numit Valentine's Day, campania lor numindu-se Anti Valentine's Day! Pentru profani, nu este o campanie organizată împotriva zilei în sine, ci împotriva MODULUI în care lucrurile se petrec, ei propunând astfel o alternativă muzicală şi culturală, autentică, ROMÂNEASCĂ, cu manifestări inteligente care acoperă ca desfăşurare multe oraşe de pe teritoriul ţării! Repet ceea ce spuneam şi ieri, nu am nimic împotriva nimănui, ba chiar îmi este egal ce se întâmplă cu tot acest circ - ale cărui pregătiri au început deja pe platoul din faţa prefecturii, ca nu cumva comercianţii de nimicuri sclipitor-hipnotizante - care captează ochii... neantrenaţi în bunul-gust (şi nu mai dezvolt pentru că nu vreau să transform postarea în altceva) - să piardă startul! Fiecare este liber şi apt să aleagă! Orice doreşte! Totul este de vânzare! Dar ceea ce mă nemulţumeşte este faptul că din toate lucrurile bune, elegante, civilizate, de bun-gust, noi, românii le alegem pe cele mai urâte! Acelaşi lucru încearcă şi trupa Ţapinarii, şi anume să crescă gradul de conştientizare în rândul tinerilor în primul rând, pentru că ei sunt primii... consumatori de... bomboane şi trandafiri, pernuţe, păpuşele, floricele, bretele (ce clişeu... shaormo-manelistic), dar nu numai al lor, că tot noi, românii, avem atât de multe alte lucruri cu care ne putem promova cultura, valorile, elementele care ne individualizează ca naţie! Trebuie să şi înţelegem, dar mai ales, să mai şi vrem să o facem... 
Aşa că, hai, spor la  pupat, la trandafiri, la ursuleţi... şi nu uitaţi, iubiţi-vă mult! Că doar vine Valentine's Day, ce naiba!?

0 comentarii: